فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید!

فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید!

دوستان شرکت دنیای فلزیاب به شما در این مقاله کمک میکند که فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید! :

بدون شک شما هم بارها و بارها نام این ابزار کاربردی را شنیده­اید. فلزیاب وسیله­ای است که غالبا به منظور پیدا کردن اشیا قدیمی مورد استفاده قرار می­گیرد. جالب است بدانید که عملکرد این دستگاه به طور کامل بر مبنای اصول و قوانین فیزیک می­باشد. رواج استفاده از این دستگاه موجب شده است که شرکت­های فراوانی نسبت به وارد نمودن و توزیع انواع مختلف آن در بازار اقدام نمایند. از همین رو دو نمونه از پر تکرارترین سوالاتی که از جانب کاربران مطرح می­شود، این است که انواع فلزیاب کدام است؟ بهترین فلزیاب دنیا چیست؟! اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید!

فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید! و بخشهای ان :

جالب و در عین حال لازم است بدانید که یک دستگاه فلزیاب متشکل از ۴ بخش اصلی می­باشد. در ادامه هر یک از این چهار بخش را معرفی و به اختصار بررسی می­کنیم.

جعبه کنترل

مغز متفکر دستگاه فلزیاب را تحت عنوان جعبه کنترل نامگذاری می­کنند. گفتنی است که نمایشگر، دریافت کننده پالس و کلیه عملیات کنترلی دستگاه در بخش مذکور واقع می­گردد.

تثبیت کننده

این قسمت از دستگاه که نقش حمایتی و پشتیبانی را در آن ایفا می­کند، به قوام شکل فلزیاب در زمان حرکت کمک می­نماید.

کویل

یکی از مهم­ترین بخش­های تشکیل دهنده دستگاه فلزیاب که صفحه­ای فلزی است، کویل نام دارد. این صفحه فلزی در قسمت زیرین دستگاه و در نزدیکی سطح زمین تعبیه شده است. همان­گونه که پیش­تر نیز اشاره کردیم، دستگاه فلزیاب بر اساس میدان مغناطیسی که این صفحه فلزی در مجاورت خود پدید می­آورد، کار می­کند. لازم به ذکر است که اندازه این صفحه تابع نوع و کیفیت دستگاه بوده و از همین رو شدت میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آن در دستگاه­های مختلف متفاوت می­باشد.

شفت

شفت یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده دستگاه فلزیاب است. این قطعه میله­ای شکل وظیفه اتصال صفحه مغناطیسی به جعبه کنترل را بر عهده دارد.

حال که کم و بیش با دستگاه فلزیاب، نحوه عملکرد و قطعات تشکیل دهنده آن آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است که به معرفی انواع فلزیاب بپردازیم.

 

فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید!

فلزیاب­ها در انواع متعدد و متنوعی در بازار موجود هستند. در ادامه نمونه­هایی از آن­ها را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فلزیاب­های تفریحی (VIF)

این دسته از دستگاه­ها که ابعادی بسیار کوچک و وزنی بسیار ناچیز دارند، از دیسکی ۲۵ سانتی متری برخوردار هستند. دستگاه مذکور قادر به یافتن یک شی فلزی در عمق یک متری زمین می­باشد. لازم به ذکر است که نوع تفریحی این دستگاه از قدرت تفکیک کمی بهره­مند بوده و از همین رو استفاده از آن برای پیدا کردن اشیایی که در نزدیکی سطح زمین قرار گرفته­اند، رایج می­باشد.

فلزیاب­های پیشرفته (PI)

فلزیاب­های پیشرفته از قدرت بیشتری برخوردار بوده و وزن بالاتری دارند. اصلی­ترین دلیل سنگین بودن این دستگاه­ها استفاده از باتری­های سنگین در ساختار آن­ها است. از جمله مهم­ترین ایرادات دستگاه مذکور می­توان به عدم برخورداری از مانیتور و قدرت تفکیک فلزات از یکدیگر اشاره نمود.

فلزیاب­های صنعتی

نوع صنعتی این دستگاه در صنایع مختلفی همچون صنعت فرش، صنعت خودرو، صنعت بسته­بندی، صنعت چوب و صنایعی از این قبیل مورد استفاده قرار می­گیرد.

فلزیاب­های فرکانسی

فلزیاب­های فرکانسی که از آن­ها تحت عنوان طلایاب نیز یاد می­کنند، از نوع فرکانس جذبی یا القایی بوده و از تنظیمات جداسازی و تشخیصی و سطح و حجم تارگت ایکس یا ترشهولد بهره­مند می­باشند. همین امر موجب شده است که قدرت تفکیک این نوع از دستگاه­ها بالا باشد. فلزیاب­های فرکانسی به سادگی و بدون هیچ­گونه دردسری قادر به تشخیص طلا از سایر فلزات در زمین‌های دارای پستی و بلندی و یا مسطح و حتی در شرایط جوی نامساعد هستند.

از جمله پیشرفته­ترین انواع فلزیاب می­توان به فلزیاب­های مغناطیسی و حرارتی رادار زمین اشاره کرد. این نوع دستگاه­ها با برخورداری از قدرت تفکیک فوق العاده بالا به محبوبیت قابل توجهی در بازار دست پیدا کرده­اند.

فلزیاب و انواع آن را بیشتر بشناسید!

      تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از

آن خرید میکینید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید فلزیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

محتوا پیشنهادی

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب آکواپالس ساخت انگلستان فلزیاب Aquapulse AQ1B ساخت شرکت آکوا اسکن انگلستان است، که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + شانزده =

Call Now Button