آثار و نشانه چیست؟

آثار و نشانه چیست؟

 

آثار و نشانه چیست؟

 

آثار و نشانه چیست؟

بهتر است برای دستیابی به دفینه ابتدا بدانیم که آثار و نشانه چیست؟

آثار و نشانه شامل دفینه یابی و گنج یابی می شود هر اپراتور قبل از خرید دستگاه فلزیاب ، دستگاه طلایاب و دستگاه گنج یاب نیازمند دانستن اطلاعاتی در زمینه آثار و نشانه گنج ها و آثار و نشانه دفینه می باشد در مطلب قبلی در مورد دفینه چیست  صحبت کردیم و دفینه رو بطور کامل توضیح دادیم در این مطلب سعی میکنیم در مورد آثار و نشانه صحبت کنیم ؛ آثار و نشانه نیازمندی تخصص در نگاه به محیط پیرامون می باشد تا کاووشگر با دقیق شدن بتواند تغییرات غیر طبیعی را در منطقه کشف و بدنبال سرنخ های دقیق برای جستجو گنج در منطقه قبل از کاووش می باشد

آثار و نشانه را چگونه پیدا کنیم ؟

آثار و نشانه نیازمند تشخیص صحیح علامت ها و نشانه های اختصاری می باشد که هر اپراتور باید تمامی نشانه ها را به درستی تشخیص دهد و در ترجمه آنها بسیار دقیق باشد آثار نشانه در ایران بسیار فراوان می باشد و آثار و نشانه های جنوب ایران با آثار و نشانه های شمال ایران بسیار متفاوت می باشد پس این را در نظر داشته باشید که شما باید برای بدست اوردن صحیح گنجینه و میراث باستانی باید تمامی این روند را بخوبی بدانید چرا که اگر نتوانید علایم را بدرستی تشخیص دهید شما با گرانترین دستگاه فلزیاب نیز قادر نخواهید بود گنج و دفینه را کاووش کنید ، در حین حفاری امکان داره که با علائم و آثار زیادی مواجه بشوید که در اکثر مکان های طبیعت مشترک است و امکان داره با آثار و علائم مثبت و دارای نشانه‌های گنج هم مواجه بشوید معمولا این آثار برای مکان ها و یا هدف های کوچک و متوسط میتواند صدق کند همیشه باید در سطح زمین به دنبال نشانه های ماننده : تخته سنگ و یا رودخانه باشید که با سایر مکان های دیگر متفاوت باشد از این رو میتوانید قدم اول خودتان را شناسایی و به دنبال نشانه های پیوسته و منطقی باشید.

نشانه چیست؟

نشانه روشی برای رمزگذاری، رمزگذاری برای حفاظت از وسایل پنهان شده به کار می رود تا بعداً بتوان آن شیء را یافت، نشانه نوعی زبان برای فهماندن است و نشانه‌ها به صورت حکاکی، برآمدگی و رنگ کردگی هستند، هر شکلی که روی تخته سنگ کشیده می شود، معنایی دارد؛ هیچ تلاشی بدون معنا انجام نمی شود، البته هر حکاکی (شکل) بر روی تخته سنگ، به معنای دفینه نیست و به صورت مستقیم دفینه را نشان نمی دهد. برای نمونه، حکاکی های گرد که در بیشتر تخته سنگ ها دیده می شود، به معنای مزار و قبر است. البته هر حکاکی روی تخته سنگ به منزله دفینه نیست، گاهی اوقات از حکاکی برای نشان دادن نماد استفاده می شود مثلاً نمادهای متعلق به رؤسا و دولت، مقام افراد دولتی و محدودیت های آنان را نشان می دهد. نمادهای متعلق به دین و بزرگان دینی، نمادهای متعلق به اقوام، و نمادهای متعلق به اشخاص.

رمزگشایی نشانه ها

یکی از موضوعاتی که کاوشگران با آن مشکل دارند، رمزگشایی نشانه‌ها است و بایستی هنگام کاوش به این موارد دقت کنید.

  • باید توجه کرد که نشانه از آفت های طبیعی مثل آفتاب، باران، سیل و … تاثیر نپذیرفته باشد. همچنین از جایش تکان نخورده باشد.
  • هنگام کاوش همیشه از خود بپرسید: «اگر من جای او بودم، دفینه را کجا پنهان می کردم». به کمک این سؤال منطقه مناسب را پیدا کنید.
  • همیشه منطقه را با چشم، به صورت فراخ زیر نظر بگیرید.
  • اگر نشانه ای پیدا کردید، با افراد مجرب در این کار مشورت کنید.
  • به یک نشانه اکتفا نکنید. باز هم در آن منطقه بگردید. دومین و سومین نشانه را که پیدا کردید، سعی کنید بینشان رابطه ای منطقی بیابید.
  • برخی نشان ها ممکن است در جهت دهی گمراه کننده باشند. هنگام تفسیر، این موضوع را فراموش نکنید که انسانی که دفینه را پنهان کرده، باهوشتر از فرد دفینه یاب است.
  • منطقه کاوش را تا جای ممکن کوچک کنید.
  • هر نشانه به معنای دفینه نیست. نشانه دفینه، بر اساس قانون الفبایی و ریاضی ساخته شده است. به همین دلیل، نشانه های دفینه به صورت زنجیره‌ایی بوده و از یکی بیشتر هستند.
  • همیشه به فاصله دفینه از نشانه، عمق، مقدار و طریقه‌ی پنهان شدن، اصول الفبایی و ریاضی دقت کنید.
  • حفاری های دفینه همانند عمل جراحی است. یک جراح ماهر قبل از شروع عمل، تمامی تجزیه و تحلیلها را انجام می دهد.

شرکت دنیای فلزیاب

هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،

اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید.

و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید.

۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان،

۲ در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است،

نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،

هر اثری درونش گنج وجود ندارد ، مواظب میراث ملی مان باشیم ،

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید فلزیاب ها با کارشناسان شرکت دنیای فلزیاب در تماس باشید

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید گنجیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

 

محتوا پیشنهادی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

قانون طلایی در گنج یابی و دفینه یابی چیست؟   ۱۰ قانون طلایی در گنج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − شش =

Call Now Button