اسکنر فلزیاب چیست؟

اسکنر فلزیاب چیست؟

اسکنر فلزیاب چیست؟ در مقاله زیر دنیای فلزیاب به این موضوع میپردازد:

اسکنر فلزیاب چیست؟

دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توان فلزاتی که در عمق زمین و یا درون اجسامی مانند سنگ و صخره مدفون شده‌اند را کشف کرد. در حالت کلی می‌توان گفت هدف اصلی این دستگاه کمک به افراد برای پیدا کردن فلزاتی است که درون زمین، دیوار، صخره و یا …. دفن شده‌اند.

اسکنر فلزیاب چیست؟ و چگونه کار میکند؟

زمین مانند یک میدان مغناطیسی بزرگ رفتار می‌کند و دستگاه به این شکل عمل می‌کند که اطراف محیط صفحه یا دیسک جستجوگر خود یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. چنانچه فلزی در این میدان مغناطیسی قرار بگیرد، دستگاه فلزیاب تصویری آلارمی به اپراتور نشان می‌دهد که به منزله پیدا شدن فلز در نزدیکی دستگاه است. حال این فلز ممکن است آهن مربوط به یک لوله آب باشد و یا اینکه فلزاتی مانند نقره و یا حتی طلا باشد.
این دستگاه انواع مختلفی دارد و عملکرد همه آن‌ها به یک شکل نیست. خصوصیات هر دستگاه در نحوه عملکرد آن نقش مهمی دارد. میزان شدت میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط فلزیاب با عمق رسیدن به فلز رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچقدر میزان شدت میدان بیشتر باشد، عمق رسیدن به فلز هم بیشتر است. فاکتورهای شکل، اندازه و جنس هم در میزان عمق تاثیر دارند.

اسکنر فلزیاب چیست؟ و انواع ان:

  • فلزیاب تفریحی (vlf): این دستگاه از نظر اندازه کوچک است و وزن سبکی هم دارد. دیسکی که برای این دستگاه تعبیه شده است، حدود ۲۵ سانتی متر است. vlf بیشتر برای اشیائ فلزی که به سطح زمین نزدیک هستند، مناسب بوده و قدرت تفکیک کمی دارد. به طور کلی این دستگاه شی فلزی با ابعاد ۱ متر در ۱ متر که در عمق ۱ متری باشد را پیدا می‌کند.
  • فلزیاب پیشرفته (pi): این دستگاه قدرت بیشتری دارد ولی معایبی مانند باتری‌های سنگین، نداشتن قدرت تفکیک و نداشتن مانیتور هم دارد.
  • فلزیاب صنعتی: این دستگاه در صنعت‌هایی از جمله ماشین، بسته‌بندی، چوب و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فلزیاب (TR): این دستگاه مناسب پیدا کردن فلزهای بزرگی مانند لوله‌های آب است و قدرت تفکیک ندارد.
    استقبال زیادی از این نوع دستگاه نشده است چرا که کار کردن با آن نسبتا سخت است. از طرفی گم‌کردن هدف و ضعف در تعیین محل دقیق هم بر این عدم استقبال دامن زده است.

اسکنر فلزیاب چیست؟ و فلزیاب تصویری

دستگاهی است که علاوه بر قابلیت تشخیص فلز در زیر زمین، تصویری نسبی هم از محل دفن فلز به ما ارائه می‌دهد. البته تحلیل و آنالیز این تصویر نیاز به دانش و تخصص دارد که بااستفاده از نرم افزار ویژوالایزر این تحلیل را انجام می‌دهیم.

فلزیاب تصویری چگونه کار میکند؟

انواع حفره‌ها اعم از تونل، مقبره‌، اتاق‌ها و دالان‌ها، غارها و … با استفاده از این دستگاه قابل شناسایی است که کمک شایانی به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاوش می‌کند. فلزیاب تصویری اطلاعات و داده‌ها را برای اپراتور جمع‌آوری می‌کند. این اپراتور است که بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات اقدام به تصمیم‌گیری می‌کند. تصمیم برای اینکه آیا نیاز به عمق کاوش بیشتری هست یا نه.

فلزیاب تصویری ارزان قیمت

قیمت ارزان یکی از شاخصه‌هایی است که اکثر افراد با هدف کاهش هزینه‌ها به‌دنبال آن می‌گردند. خرید فلزیاب تصویری دست دوم شاید مقرون‌به‌صرفه باشد اما نکته مهم عملکرد درست و دقیق دستگاه است. با کمی در جستجوی گوگل به منابع لیست قیمت اسکنرهای مختلف خواهید رسید. اما اختلاف قیمت دستگاه‌ها به چه علت است؟ هر اسکنر چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد و برای چه کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ این موارد تنها چند سوال کوتاه هستند که قبل از خرید باید درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. از همین رو ما در پویشگران قبل از هر اقدامی، به شما مشاوره داده و پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که قرار داده‌ایم، مستقیما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. اطلاعات کامل و جامعی راجع به دستگاه مناسب شما ارائه خواهد شد.

برنامه فلزیاب تصویری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تلفن همراه شما هم می‌تواند تبدیل به یک فلزیاب یا طلا یاب شود. برنامه‌های مختلفی برای تبدیل شدن موبایل شما به اسکنر وجود دارد. این برنامه‌ها روی خاصیت مغناطیس‌سنجی تلفن‌های هوشمند تمرکز می‌کنند و تلفن همراه شما را تبدیل به یک اسکنر جیبی می‌کنند.
توجه داشته باشید که نمی‌توان از این دستگاه‌ها توقع بازدهی دستگاه‌های اسکنر قدرتمند و حرفه‌ای را داشت. از این برنامه‌ها بیشتر برای مواردی مانند پیدا کردن وسایل فلزی گمشده مثل دسته‌ کلید می‌توان استفاده کرد.
یکی از این برنامه‌ها Smart Compass Pro (Metal Detector) است که برای سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد و میزان دقت آن به حسگر موبایل شما وابسته است.
این اپلیکیشن به این صورت طراحی شده است که با کمک حسگر موبایل، میدان مغناطیسی را اندازه‌گیری می‌کند. هر چقدر که به فلز نزدیک‌تر شوید، قدرت این میدان بیشتر می‌شود.

فلزیاب های امریکایی موجود در ایران با آموزش رایگان

محصولات این مجموعه به دلیل استفاده از قوی ترین سیستم های به روز جهانی و متریال قدرتمند؛ همه در سطح بالایی از عملکرد قرار دارند؛ از این رو افرادی که از این محصولات برای کاوش و ردیابی اهداف خود استفاده می کنند؛ همه به موفقیت بالایی دست یافته اند. قدرت سازگاری بالای این محصولات با انواع شرایط و محیط ها؛ باعث شده است تا این محصولات کاملا مناسب کاوش در شرایط های سخت و دشوار کشورمان گردند.

محتوا پیشنهادی

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب آکواپالس ساخت انگلستان فلزیاب Aquapulse AQ1B ساخت شرکت آکوا اسکن انگلستان است، که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

Call Now Button