علامت و آثار در گنج یابی

علامت و آثار در گنج یابی

علامت و آثار در گنج یابی

در این مقاله میخواهیم در مورد علامت و آثار در گنج یابی توضیحاتی دهیم :

 

آثار نعل اسب در گنجیابی :

هر جایی که این آثار وجود دارد نشان دهنده  تل خاکی است که البته به کمانگی نعل اسب بستگی دارد .هر چه کمانگی نعل بیشتر باشد عمق بار بیشتر است و اغلب نعل اسب به همراه چند آثار دیگر می اید که همه به یک منظورهستند و جهت را نشان میدهند و هرچقدر تعداد نعل ها بیشتر باشد , فاصله کار بیشتر می شود . در جایی که از نعل استفاده می شود معمولا تله ندارد اما متراژ بار اصلی بین ۵ تا ۸ متر است و سر بار آن در  ۲ الی ۳٫۵ متری قرار دارد که اغلب سربار خمره ای کوچک است و نشانه های بار اصلی در وسط تل است . در بیشتر مواقع در زیر سربار سنگی قرار دارد که نعل روی آن حکاکی شده است اما گاهی ممکن است اینگونه نباشدو در این صورت باید سنگی ایستاده در کنار ان قرار داشته باشد. وقتی غروب آفتاب به این سنگ ایستاده برخورد می کند باید جایی را که سایه سنگ به روی زمین افتاده است را حفر کنید

آثار خطوط و دایره در گنجیابی :

یک یا چند خط پر پیچ و خم بصورت موج، این اثر نشان دهنده این است که باید در جهت آب جستجو بکنیم.

دو خط افقی و در وسط آن یک خط عمودی و در بین آن ها نشانه یک دایره، نشان دهنده این است که ورودی یک غار در آن نزدیکی میباشد وباید محوطه رو خوب بررسی کنید  .

دو خط عمودی و در وسط آنها یک خط افقی و در بین آنها یک دایره، نشان دهنده این است که یک غار تله دار در انجا وجود دارد و باید بسیار احتیاط کنید.

دو خط افقی و چهار خط عمودی و در بیرون خطوط یک دایره، خبر از این می دهد که در آن اطراف یک غار دهن بسته شده وجود دارد.

اثر حوض در گنجیابی :

معمولا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که جنس ان ساروج بوده و برای اینکه کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته وبه پرورش ماهی مشغول میشدند. معمولاعمق این حوض ها بین ۲ الی ۴ متر است . بار موجود در زیر این حوض ها معمولا تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .

آثار عقاب در گنجیابی :

آثار عقاب به چند صورت است اگر سنگ عقابی را پیدا کردید که در حال پرواز است و طعمه ای را در چنگ دارد در چنین موردی دفینه در زیر خود همان عقاب قرار دارد. ولی اگر عقاب ثابت در یک جا نشسته و به روبرو خیره شده باشد باید در روبروی آن به دنبال غاری مهر و موم شده باشید که دفینه موجود در آن غار معمولا به صورت تلی در وسط غار است و در زیر این تل چاهی مسدود شده وجود دارد. کف چاه با ساروج بسته شده است و دفینه در زیر چاه قرار دارد. بیشتر اوقات در خود چاه نمادی به صورت انسان حکاکی می کنند که راه دسترسی به دفینه  را نشان می دهد.

علامت و نشانه عصا

اگر این نشانه به شکل برآمدگی باشد ، مثل نقشه آن منطقه است و یک راه قدیمی را میتواند نشان داده باشد.از طرفی ممکن است عصا ، شکل غار یا تونل را به ما نشان داده باشد.در این صورت باید سنگلاخ هایی که احتمال غار در نزدیکی اش باشد و یا مکان هایی که پوشیده شده اند به خوبی بررسی شوند .

آثار صورت در گنجیابی :

هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ مشاهده کردید باید نگاه و چشم های چهره را دنبال کرده و دنبال آثار دوم باشید که معمولا نماد آثار دوم یا کاسه است یا به صورت بت حیوانات کشیده شده است. خود آثار دوم مکان دیگری را نشان میدهد. البته بستگی به نگاه صورت دارد که آیا هر دو چشم آن باز یا بسته است. اگر نگاه صورت با یک چشم باشد و نشان دوم سنگ کاسه باشد باید دره ای در آنجا وجود داشته باشد که در آن سمت دره باید تلی وجود داشته باشد و دفینه در مرکز تل در متراژ شش متری خواهد بود. ولی اگر نگاه صورت به سمت آثار دوم باشد و آثار دوم به صورت بت حیوانی باشد باید مسیر چشمان حیوان را دنبال کرده و در آن سوی دره یا در روبروی آن دنبال دهانه غار بگردید که دفینه درون آن غار مدفون است. البته بستگی به بت حیوانی دارد که از چه حیوانی استفاده شده و هر حیوان نماد تله یا تلسم خاص خود است.

هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ مشاهده کردید باید نگاه وچشم های چهره را دنبال کرده و دنبال آثار دوم باشید که معمولا نماد آثار دوم یا کاسه است یا به صورت بت حیوانات کشیده شده است. خود آثار دوم مکان دیگری را نشان میدهد. البته بستگی به نگاه صورت دارد که آیا هر دو چشم آن باز یا بسته است. اگر نگاه صورت با یک چشم باشد و نشان دوم سنگ کاسه باشد باید دره ای در آنجا وجود داشته باشد که در آن سمت دره باید تلی وجود داشته باشد و دفینه در مرکز تل در متراژ شش متری خواهد بود. ولی اگر نگاه صورت به سمت آثار دوم باشد و آثار دوم به صورت بت حیوانی باشد باید مسیر چشمان حیوان را دنبال کرده و در آن سوی دره یا در روبروی آن دنبال دهانه غار بگردید که دفینه درون آن غار مدفون است. البته بستگی به بت حیوانی دارد که از چه حیوانی استفاده شده و هر حیوان نماد تله یا طلسم خاص خود است.

شرکت دنیای فلزیاب

هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،

اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید.

و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید.

۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان،

۲ در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است،

نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،

هر اثری درونش گنج وجود ندارد ، مواظب میراث ملی مان باشیم ،

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید فلزیاب ها با کارشناسان شرکت دنیای فلزیاب در تماس باشید

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید گنجیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

محتوا پیشنهادی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

قانون طلایی در گنج یابی و دفینه یابی چیست؟   ۱۰ قانون طلایی در گنج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 2 =

Call Now Button