فلزیاب مناسب کاوش قبر

فلزیاب مناسب کاوش قبر

دوستان شرکت دنیای فلزیاب به شما کمک میکند در زمینه کاوش قبور با در نظر گرفتن فلزیاب مناسب کاوش قبر شما را به بهترین نحو راهنمایی کند :

فلزیاب مناسب کاوش قبر

فلزیاب مناسب کاوش قبرهای باستانی در ایران

قبل از پرداختن به مقوله فلزیاب مناسب کاوش قبر لازم است تا نگاهی کلی به مسائل مربوطه داشته باشیم.حفاری و کاوش در باستان شناسی به منزله تخریب و از بین بردن آثار گذشتگان است مگر اینکه اصول کاوش و عملیات ثبت و ضبط اطلاعات به صورت بسیار علمی و دقیق رعایت شود. حفاری قبرستان معمولاً با توجه به نقطه ثابت حفاری ممکن است چشم انداز بالاترین قبل را جدیدتر و یا پایین‌ترین را قدیمی‌تر فرض نمایید این مسئله بسیار گمراه کننده است چرا که ممکن است قبرستان در زمان حیات خود به صورت یک برجستگی تپه مانند بوده و قبور در دامنه‌های یا شیوه‌های متفاوت از هم کنده شده و جدیدترین قبرها ممکن است در بالاترین نقطه آن کنده شده که در زمان حفاری بر اثر فرسایش خاک و پرشدن اطراف تپه به حالت همسطح درآمده است به خصوص اینکه چنین محوطه ای در داخل شهر بزرگی باشد.

مسئله دیگر گاهنگاری مطلق در قبرستان است به طوری که برداشت نمونه های آزمایشگاهی مثل کربن ۱۴ و سایر نمونه های قابل تاریخ گذاری مطلق در قبرستان به علت پرقدمت بودن زمان استفاده از قبرستان ها و دیر تغییر کردن بقایای داخل آنها نمونه های برداشته شده ممکن است از جدیدترین و قدیمی ترین گروه ها باشد که در این صورت در محوطه هایی مثل عصر آهن ایران که بعضاً قبرستانها بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارند اگر بدون شناخت داده های داخل قبور و گونه شناسی آن نمونه های برداشته شود ممکن است ۵۰۰ سال خطای زمانی داشته باشد.

مسئله دیگر این است که گاهنگاری نسبی نیز در قبرستان ها به علت ثابت بودن و دیر تغییر بودن مباحث اعتقادی و بشر با مشکل روبرو است به طوری که ممکن است لوازم ماده داخل قبور جهات تدفین و ساختار عبور و غیره مدت های مدیدی بدون تغییر دامنه یافته و سفالهای داخل قبر با سفال های مورد استفاده در زندگی روزمره این مردمان متفاوت باشد.

کاوش قبرهای باستانی یکی از شاخه های دفینه یابی در ایران میباشد. تفاوت های فرهنگی ، تاریخی و مذهبی سبب شده است که ساختار قبور در دوره های مختلف متفاوت باشد و برای کاوش هر کدام از آنها ممکن است علاوه بر دستگاه فلزیاب به یک یا چند دستگاه دیگر نیز نیاز داشته باشید. دستگاه هایی همچون ردیاب گنج ، فلزیاب تصویری ، دستگاه یون یاب ، اسکنر گنج ، دستگاه نقطه زن و … احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهند. با توجه به جنس خاک ایران که سرشار از کانیهای معدنی است و همین عامل سبب ایجاد اختلال در کار دستگاه فلزیاب میشود بهتر است تا از دستگاه های استفاده کنید که حداکثر سازگاری با جنس خاک ایران را داشته باشند تا درصد خطای شما کاهش پیدا کند. شناسایی انواع قبور من و تعیین ارزشمند بودن آنها موضوع بحث ما نیست و در این پست قصد داریم تا فلزیاب مناسب کاوش قبر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

از آنجایی که ساختار قبرهای باستانی از چندین لایه متفاوت تشکیل شده است باید دستگاهی انتخاب شود که قابلیت نفوذ از چندین لایه متفاوت را داشته باشد و بتوان به نتایج حاصله اطمینان کرد. لایه ها و گورهای همسطح در یک گورستان ممکن است بر خلاف سایر محوطه های باستان شناختی همزمان نباشند. درگورستان هر قبر به تناسب شکل و ساختارش روش کاوش مجزایی را می طلبد. لایه نگاری در یک گورستان با توجه به انواع داده ها و رابطه آنها با قبور، شکل قبور و رابطه ی گورستان با محوطه های اطراف آن و با توجه به لایه های قبرستان علاوه بر تیپولوژی اشیاء صورت می گیرد. درگورستان هر گوری دارای یک سازه مجزا بوده و داده های درون آن با رتبه اجتماعی فرد دفن شده درآن متناسب هستند و با آثار سایر قبور همجوار متفاوت می باشند. در یک گورستان قبور نسبت به هم وضعیت های مختلفی دارند که از مهمترین شاخصه ها برای لایه نگاری گورستان به حساب می آیند.

حفاری و کاوش در قبرستان دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و همواره کاوشگران عزیز توصیه می شود تا در صورت نداشتن تخصص در این زمینه اقدام به کاوش نکنند تا از تخریب بناهای تاریخی جلوگیری به عمل آید و همیشه این را مد نظر داشته باشند که هر قبری دارای بار نیست. در مقاله ای جداگانه به روش های تشخیص قبور دارای دفینه اشاره شده است که مطالعه آن به همه کاوشگران عزیز توصیه می شود.

بدین منظور کارشناسان شرکت دنیای فلزیاب با فراهم آوردن یک زمین تست استاندارد متشکل از چندین لایه خاک اقدام به تست عملی دستگاه های مختلف کرده و دستگاه ها را بر اساس امتیاز کسب شده توسط هر یک رده بندی کردند. در این بین سعی شده است تا دستگاه ها همگی از یک رده و کلاس انتخاب شوند. در انتخاب فلزیاب مناسب کاوش قبر فاکتور های زیر مدنظر قرار داده شده است :

  • عمق کاوش: یک گنج یاب حرفه‌ای باید دارای عمق کاوشی بیش از ۳ متر باشد.
  • تکنولوژی ساخت: به طور کلی دستگاه های فلزیاب دارای سیستم های کارکرد VLF و پالسی ، BFO هستند که در بین آنها سیستم های پالسی دارای بیشترین عمق کاوش و همچنین کمترین حساسیت به مواد معدنی موجود در خاک می باشند و به همین دلیل برای خاک ایران از مناسب ترین سیستم های مورد استفاده می باشند.
  • قدرت تفکیک فلزیاب: منظور از قدرت تفکیک این است که دستگاه فلزیاب قادر باشد تا پس از کشف یک هدف جنس هدف را نیز تعیین کند یعنی به زبان ساده مشخص کند که هدف یافت شده فلز با ارزش است یا فلز بی ارزش.
  • تصویری بودن فلزیاب: یک دستگاه فلزیاب تصویری دیتاهای دریافتی از کویل فلزیاب را به تصاویر رنگی تبدیل کرده و به اپراتور فلزیاب نمایش دهد.
  • قیمت فلزیاب : توجه داشته باشید که همیشه بالا بودن قیمت یک دستگاه دلیلی بر حرفه ای بودن و کارکرد خوب آن دستگاه نیست.
  • تنظیمات فلزیاب :  یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای باید دارای تنظیماتی باشد که آزادی عمل بیشتری را به اپراتور فلزیاب بدهد.
  • تکنولوژی به کار رفته در کویل فلزیاب : اندازه کویل و همچنین تکنولوژی ساخت آن و نوع سیم پیچ آن تاثیر مستقیمی بر روی عمق کاوش و دقت دستگاه فلزیاب دارد.

    فلزیاب مناسب کاوش قبر

برای آگاهی از لیست قیمت فلزیاب با شمازه های زیر تماس بگیرید

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از

آن خرید میکینید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید فلزیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

محتوا پیشنهادی

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب آکواپالس ساخت انگلستان فلزیاب Aquapulse AQ1B ساخت شرکت آکوا اسکن انگلستان است، که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

Call Now Button