نشانه های اولیه در گنج یابی

 نشانه های اولیه در گنج یابی

علائم و نشانه های اولیه در گنج یابی

در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا  نشانه های اولیه در گنج یابی  را برای کاوشگران و جستجو گران گنج به تفصیل شرح کنیم و علائم و نشانه های اولیه در گنج یابی را بیان کنیم.  توجه کنید که معلوماتی که در این مقاله نوشته ایم از قانون خاصی تبعیت نمی کنند. با این وجود تمام اطلاعات و تجربه های جستجوگران گنج را در اختیار شما می گذاریم. .

همانطور که می دانید در گذشته بانکی برای محافظت و نگهداری از اشیای گرانبها مردم مانند طلا و جواهرات آن ها وجود نداشت و تنها راه مردم برای نگهداری از این اشیا نگهداری آن ها در مکانی امن و دفن کردن آن ها در جایی مطمئن بود. این نقاط می توانست مکان های مختلفی مانند اراضی ها ، کلیسا ها ، مکان های مخروبه و حتی سایر ساختار های طبیعی مانند کنار رودخانه ، درخت و … باشد . در این مقاله موارد منطقی که بر اساس جای موارد دفن شده قابل بررسی هستند را، مورد تحقیق قرار داده ایم .

نکاتی که در مورد  نشانه های اولیه در گنج یابی باید دانست :

۱-فرد دفن کننده، قبل از پنهان کردن گنج خود به مدت و اندازه کافی فکر کرده است و بهترین و امن ترین مکانی که می توانست فکر کند را انتخاب کرده است. البته کسی که گنجینه خود را دفن می کند همیشه سعی دارد که نقطه ای نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب کند تا هر از گاهی به آن سر بزند. از این رو نقطه ای که برای دفن کردن اشیا انتخاب می کند برای خود شخص معقول می باشد و ممکن است برای افراد دیگر اصلا منطقی نباشد. آن چه مهم است جالب توجه بودن نقطه دفن است ممکن است آن شخص اشیاها را در شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکان ممکن پنهان کند، به طوری که حتی رهگذران هم متوجه اشیاء پنهان شده نباشند .

۲- مکانی که شخص برای پنهان کردن انتخاب می کرد، در بیشتر موارد جایی بود که جلوی چشم او باشد. برای مثال اگر فرد باغ یا باغچه خانه خود را برای دفن انتخاب می کرد نقطه دقیق آن جایی بود که در نشست و برخواست های روزانه بتواند آن نقطه را زیر نظر داشته باشد.

۳-شخص دفن کننده به دلیل این که دوباره به آن مکان باز خواهد گشت، در اطراف نقطه ای که اشیای خود را دفن کرده است مکانی را علامتگذاری می کند. این عمل بین افرادی که در اراضی و مناطق طبیعی اقدام به دفن کرده اند امری شایع است .

۴- بالاخره فرد دفن کننده برای گم نکردن محل و یا بعدها برای نشانی دادن مکان اشیاء ها به سایرین، در اطراف دفینه نیز علامت هایی گذاشته و به وسیله آنها محل دقیق را پیدا خواهند کرد. دقیقا این نکته جالب ترین قسمت ماجرا است چون با این وجود این قسمت سخت ترین قسمت کار نیز محسوب می شود. زیرا برای کشف رمز های فرد دفن کننده، ابتدا باید مقررات و قانون این کار را بیاموزید. همچنین، بافت اجتماعی، تحصیلات، دوره ای که در آن زندگی می کرد و زاویه دید شخص دفن کننده به امور دینی باید کشف شوند.

خب این ها نکاتی بودند در مورد شخصی که اشیا و فلزات گرانبهای خود را دفن کرده است و دانشتن این نکات برای شخص گنجیاب بسیار مهم می باشد در ادامه نیز می پردازیم به مکان هایی که امکان دفن گنج در آن ها وجود دارد.

 

می پردازیم به علائم موجود گنج در مکان ها و محل هایی که طلا دفن شده:

۱- اراضی ها و نشانه های اولیه گنج :

علائم و نشانه های اولیه در گنج یابی

شخص دفن کننده همیشه شرایط محیط را به خوبی بررسی می کند. تراکم جمعیت و میزان عبور و مرور از مسیرهای مختلف را مورد بررسی قرار می دادند و در اکثر مواقع گذرگاه هایی با کمترین حالت شک برانگیزی و جلب توجه را انتخاب می کردند. در بسیاری از دفینه های اراضی، پیدا کردن علائم گنج مربوط بر روی تکه صخره های ثابت روی زمین امکان پذیر است.

بر روی این تکه سنگ ها می تواند اشکال مختلفی مانند فلش ، قمه ، نعل، شکاف، سنگ سفره، زنجیر، تصاویر دست و پا و برخی حیوانات را می توان مشاهده کرد . این علایم بر روی تکه سنگ ها و صخره هایی که روی زمین قرار می گیرند علامت زده می شوند .

یک مورد مهم در این زمینه این است که ، اشاره ها و علایم موجود در اراضی ها در بسیاری از موارد بیش از یک مورد خواهند بود. حتی برخی از افراد اعتقاد دارند که اگر علامت های موجود منظور خاصی را نرسانند در آن محیط گنجی دفن نشده است. یکی از این علامت ها جهت و دیگری فاصله است . البته دیده شده که برای نشان دادن فاصله و جهت از یک نشان مانند : فلش، تیر، تک پا استفاده شود.

برخی از این علامت ها و نشانه ها به منظور فریب دادن اشخاص هستند . برای مثال جهت فلش را بر عکس یا با زاویه ۹۰ درجه روی صخره می کشند. بعضی از اشارات نیز به عنوان مژده دادن به شخص هستند و پیدا کردن اشیای دفن شده مستلزم به یافتن نشانه های دوم و سوم می باشد.  یکی از مهمترین نشانه هایی روی سنگ هایی که بر روی زمین قرار دارند و ترسیم شده اند، اشکال قطعه قطعه شده می باشد. این اشکال خرس لنگ، یک چشم، گل بی برگ، کشیش لنگ و امثال آنها هستند. کشف اعضا و تکه های ناقص این اشکال لازم و ضروری است. امانت در زیر قطعه ناقص نیست. باید در نزدیکی آن جستجو شود. اطلاعات آن در قسمت مربوطه آمده است . همچنین درختی تنها یا دو تایی و یا چند تایی با شکل هندسی خاص در اراضی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

۲-معابد،امامزاده ها و کلیسا ها  :

علائم و نشانه های اولیه در گنج یابی

بعض از اشخاص در گذشته یا به دلیل اعتقادات خاص و یا به دلیل ایمنی که فکر می کردند در کلیسا ها وجود دارد می خواستند که اشیای با ارزش خود را در کلیسا ، معابد و یا اطراف آن ها پنهان کنند. در حالت کلی ورودی کلیسا ها خواهان زیادی برای دفن کردن اشیا های با ارزش بود، اما مکان اصلی گنج ها در کلیسا ها، اتاق مخصوص کشیش ها و راهب ها می باشد. دلیلش هم این است که کشیش ها پول هایی که از مردم گرفته بودند را در اتاق ها یا دالان های بین کلیسا و خانه پنهان می کردند. البته باید توجه کرد که تعداد این از گنج ها هم اکنون به دلیل به تاراج رفتن و غارت هایی که انجام شده است به صفر رسیده است.

۳-پایه پل ها  :

علائم و نشانه های اولیه در گنج یابی

اشخاصی که به دنبال پنهان کردن گنج بوده اند، پایه پل ها نیز به اندازه اطراف آن اهمیت داشت. در نظر این اشخاص پایه پل ها مکانی مناسب برای دفن گنج می باشد مخصوصا پل های سنگی. در پل های سنگی بسیار دیده شده است که علائم و نشانه گنج  مانند صلیب ، گل ، دایره و خورشید مشاهده می شوند ، این علائم کلی گنج هستند و ممکن است استثنا نیز وجود داشته باشد.

شرکت دنیای فلزیاب

هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،

اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید.

و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید.

۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان،

۲ در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است،

نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،

هر اثری درونش گنج وجود ندارد ، مواظب میراث ملی مان باشیم ،

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید فلزیاب ها با کارشناسان شرکت دنیای فلزیاب در تماس باشید

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید گنجیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

 

محتوا پیشنهادی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

قانون طلایی در گنج یابی و دفینه یابی چیست؟   ۱۰ قانون طلایی در گنج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + نوزده =

Call Now Button