هفت ویژگی مهم در فلزیاب

هفت ویژگی مهم در فلزیاب

هفت ویژگی مهم در فلزیاب

در این مقاله  به بررسی هفت ویژگی مهم در فلزیاب که

در هنگام خرید این نوع دستگاه باید مد نظر داشته باشید می‌پردازیم.

بنابراین خریداران با هر نوع بودجه مالی می‌توانند دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

امروزه فلزیاب های گوناگونی توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه شده است

ولی آنچه در این میان اهمیت دارد ویژگی متناسب با کارایی دستگاه و کارکرد آن است.

دستگاه های فلزیاب، طلایاب و گنج یاب نوعی دستگاه های مکانیکی هستند که

برای کشف انواع مختلف فلز که زیر خاک دفن شده اند، استفاده می شوند. همچنین

این نوع دستگاه ها برای اهداف امنیتی به منظور شناسایی وجود سلاح گرم و سرد در

فرودگاه ها و مراکز خرید مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

هفت ویژگی مهم در فلزیاب

۱٫ حساسیت

حساسیت یک دستگاه فلزیاب تعیین می کند که باید برای یافتن چه چیزی استفاده شود. یک دستگاه فلزیاب با فرکانس های کارآمد مناسب برای یافتن فلز سبک و یا اقلام موجود در لایه سطحی خاک مناسب است. دستگاه فلزیاب با فرکانس های پایین تر می توانند عمیق تر به زمین نفوذ کنند و برای یافتن قطعات بزرگ استفاده شوند. اطلاعات مربوط به کنترل حساسیت در برشور هر دستگاه فلزیاب یافت می شود و خریداران قبل از استفاده از آن بایستی آن را مطالعه کنند.

۲٫ توانایی تمییز دادن انواع فلزات

توانایی تمییز دادن انواع فلزات در بسیاری از دستگاه فلزیاب مدرن یافت می شود و خریداران باید از خرید مدل هایی که این ویژگی را ندارند اجتناب کنند. چراکه توانایی تمییز دادن انواع فلزات ابزاری بسیار مفید است. فلزات پاسخ های مغناطیسی منحصر به فردی را تولید می کنند و دستگاه فلزیاب با توانایی تمییز دادن می توانند این پاسخ ها را شناسایی کنند. سطح تبعیض از مدلی به مدلی متفاوت است، و خریداران هنگام خرید دستگاه فلزیاب باید این سطوح را مقایسه کنند.

۳٫ کالیبراسیون

 این ویژگی همچنین به عنوان تعادل زمین شناخته شده است و مسئول بررسی مواد معدنی مختلف فلزی موجود در خاک است. دستگاه فلزیاب با کالیبراسیون کم، مستعد تداخل با سیگنال های بیرونی هستند. با این حال، اکثر دستگاه های مدرن دارای قدرت کالیبراسیون خوبی هستند و سطوح کالیبراسیون از طریق جعبه کنترل تنظیم می شوند. خریداران باید دستورالعمل های مربوط به کالیبراسیون را در برشور دستگاه فلزیاب مطالعه کنند و هربار که دستگاه در یک خاک جدید استفاده می شود، دستگاه باید به درستی کالیبراسیون شود.

۴٫ رادار

دستگاه های فلزیاب با داشتن ویژگی رادار قدرت نفوذ در خاک را دارد و می تواند اندازه و تراکم شی فلز را تعیین کنند. این ویژگی واقعا می تواند فرایند جستجو را سریعتر کند و اغلب توسط جویندگان گنج خبره استفاده می شود. این ویژگی فقط برای کاربران با تجربه بیشتر توصیه می شود.

۵٫ کویل

کویل های کنترلی شکل استاندارد هستند و عمق نفوذ حدود دوازده اینچ دارند. کویل عنکبوتی دارای دامنه مشابهی با مدل های متمرکز است، اما برای استفاده در ضخامت زیاد کاربردی تر و ایده آل است. گرچه کویل های بیضوی دارای عمق نفوذ ۱۲ وات هستند، اما طراحی بیضی کویل ها باعث افزایش سطح پوششی می شود. کویل دابل دی هم نسبت به بقیه دارای بیشترین دامنه است، اما قدرت نفوذ چندانی ندارد. در این میان آنچه حائز اهمیت است این است که دستگاه فلزیاب در چه نوع خاکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تراکم چگونه بر نحوه کارکرد کویل تاثیر خواهد گذاشت.

۶٫ تکنولوژی

BFO نوسانساز بسامد ضربان است و گزینه ای ساده و ارزان قیمت است. دستگاه های فلزیاب BFO از دو کویل و یک نوسانساز برای ایجاد فرکانس در حضور فلز استفاده می کنند. خریداران باید توجه داشته باشند که این تکنولوژی مستعد تداخلات خارجی است و این نوع دستگاه های فلزیاب برای مبتدیان مناسب است.

VLF مخفف فرکانس بسیار پایین است و تکنولوژی رایج مورد استفاده در ردیاب های امروزی است. VLF با انتشار یک میدان مغناطیسی با فرکانس پایین به زمین کار می کند و بازتاب ها را می گیرد. VLF به کاربر اجازه می دهد فیلد مغناطیسی را تنظیم کند، بنابراین تنها فلزات معینی تشخیص داده می شوند.

PI مخفف القاء پالس است و جویندگان گنج با استفاده از این تکنولوژی به دنبال اقلام عمیق مدفون هستند. دستگاه های فلزیاب PI برای ارسال و دریافت پالس از یک کویل استفاده می کنند و می توانند به طور دقیق در مورد چگونگی  و محل قرار گرفتن اقلام مدفون اطلاع دهند. این دستگاه های فلزیاب گران تر از VLF هستند اما پیشرفته تر هستند.

۷٫شاخص عمق

محل دقیق و شاخص عمق دو ویژگی جداگانه هستند اما اغلب در دستگاه های فلزیاب متوسط یافت می‌شوند. ویژگی محل دقیق به طور خودکار مرکز پاسخ و در نتیجه مکان دقیق شیء را به کوئیل اعلام می‌کند. شاخص عمق به کاربر اطلاع می دهد که چقدر به حفاری نیاز دارد تا شیء را پیدا کند. اطلاعات برای هر دو این ویژگی ها معمولا بر روی صفحه نمایش LCD نمایش داده می شود.

هفت ویژگی مهم در فلزیاب

برخی از سیستم های حرفه ای با آموزش رایگان

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب تصویری حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید .

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

خدمات پس از فروش شرکت دنیای فلزیاب از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری

به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند. 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید فلزیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

 

محتوا پیشنهادی

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب آکواپالس ساخت انگلستان فلزیاب Aquapulse AQ1B ساخت شرکت آکوا اسکن انگلستان است، که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

Call Now Button