طلایاب چگونه کار می کند ؟

طلایاب چگونه کار می کند ؟

در این مقاله ما توضیحاتی میدهیم که طلایاب چگونه کار می کند ؟

طلایاب دستگاهی است که به منظور پیدا کردن فلزات قیمتی از جمله طلا ، نقره و … استفاده می شود .طلایاب با ایجاد میدان مغناطیسی در دیسک می تواند تغییراتی که در اثر قرارگیری جسم فلزی در میدان مغناطیسی ایجاد می شود به کسی که از دستگاه استفاده می کند اطلاع دهد .

طلایاب چگونه کار می کند

 

 توضیحاتی در مورد که طلایاب چگونه کار می کند ؟

طلایاب دستگاهی است که از قسمت های مختلف چون میله ، جعبه کنترل ، آنتن و .. تشکیل شده است . فلزات پنهان شده در زیر خاک توسط آنتن دستگاه ردیاب شناسایی می شود . جعبه کنترل دستگاه شامل سیستم مدارات ، باتری می باشد . دستگاه های ردیاب فلزات گرانبها که امروزه در بازار موجود هستند مجهز به گوشی برای دریافت فرکانس بهتر موقعیت قرارگیری فلز مورد نظر و صفحه نمایش می باشند .

گوشی های هوشمند قابلیت اتصال به ایت دستگاه ها را دارند و دریافت فرکانس از طریق آن انجام می شود .در این دستگاه ها سیم پیچ های مجزا یافت می شود . از دستگاه طلایاب به نام های دیگری چون دستگاه ردیاب ، گنج یاب ، فلزیاب و .. نام برده می شود . هدف مشترک این دستگاه ها پیدا کردن فلزات گرانبها با دریافت سیگنال و فرکانس هایی از موقعیت قرار گیری آن ها در جایی که مدفون شده اند، می باشد .

طلایاب دارای دو سیم پیچ مجزا بوده و هر یک کارایی خاص خود را دارد . سیم پیچ گیرنده که همانند آنتن نقش دریافت امواج و فرکانس های دریافتی را دارد و سیم پیچ فرستنده که با استفاده از جریان برق موقعیت قرارگیری فلز مورد نظر را پیدا می کند . کارایی دستگاه فلزیاب به این صورت است که ابتدا سیم پیچ فرستنده امواجی را به سمت محل مورد نظر ارسال می کند و یک میدان الکترومغناطیسی را ایجاد کرده و چنان چه فلزی در این میدان الکترومغناطیسی قرار گیرند از خود میدان ضعیفی را تولید کرده و در این حالت سیم پیچ گیرنده که نقش آنتن را دارد با دریافت این فرکانس ها و انتقال آن به جعبه کنترل پس از بررسی و کنترل دستگاه طلایاب موقعیت قرارگیری فلز مورد نظر که در چه عمقی از زمین مدفون شده است، تشخیص داده می شود .

براساس تحقیقات انجام شده دستگاه طلایاب آنتن دار نسبت به سایر فلزیاب های کویلی قدرت تفکیک بهتری را دارند و خطا در این دستگاه ها نسبت به دیگر فلزیاب ها کم تر می باشد زیرا در طلایاب های آنتن دار تفکیک صدا به صورت کد نمایش داده می شود اما در دستگاه های فلزیاب کویلی تفکیک به صورت صدا می باشد .عواملی که باعث ایجاد خطا در فلزیاب های آنتن دار می شود علاوه بر رطوبت زیاد در محیط می توان به تغییرات دمایی و حرارت ( سرما و گرمای شدید) و نور اشاره کرد که امکان دارد تاثیر در عملکرد دستگاه ردیاب داشته باشد .

تولیدکنندگان دستگاه های طلایاب تلاش می کنند تا با رفع این نواقص تا حدودی مشکلات مربوط به دستگاه های ردیاب را برطرف کنند ، آن ها با استفاده از ابزار و نرم افزارهای مختلف توانسته اند برخی از مشکلات و نواقص این دستگاه ها را برطرف کنند . عمر باتری در دستگاه های فلزیاب با توجه به میزان منابع و آلیاژ مواد آهنی و غیر آهنی به دلیل بررسی و تشخیص و پردازش آن ها به مرور کم می شود ،زیرا میزان ولتاژ مصرفی باتری افزایش پیدا می کند و جریان رفت و آمد در باتری افزایش پیدا می کند و باتری با سرعت تخلیه شده و به مرور زمان عمر باتری دستگاه طلایاب کاهش پیدا می کند .

چه عاملی بر روی عملکرد دستگاه طلایاب تاثیرگزار است ؟

یکی از عوامل مهم در افزایش رسانایی فلزاتی که در محیط قرار دارند رطوبت می باشد . رطوبت موجود در محیط فرصت مناسبی برای پیدا کردن فلزات گرانبهای مدفون شده در سطح زمین است ، اما در بعضی از موارد رطوبت زیاد باعث دریافت فرکانس های اشتباه از سطح زمین شده و موقعیت قرارگیری فلزات به اشتباه توسط دستگاه طلایاب دریافت می شود . رطوبت موجود در محیط عملیات حفاری را آسان کرده و کم ترین آسیب را به هنگام ردیابی فلز مورد نظر به آن وارد می کند . در زمان مرطوب بودن سطح زمین با کم کردن حساسیت دستگاه اشتباهات رایج دستگاه را می توان کم کرد .

خدمات پس از فروش:

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید .

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

خدمات پس از فروش شرکت دنیای فلزیاب از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری

به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند. 

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید فلزیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

 

محتوا پیشنهادی

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب آکواپالس ساخت انگلستان فلزیاب Aquapulse AQ1B ساخت شرکت آکوا اسکن انگلستان است، که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

Call Now Button