گنج یاب چیست

گنج یاب چیست

گنج یاب چیست

گنج یاب چیست

تا به حال پیش آمده که بارها به این سوال ، یعنی فلزیاب یا گنج یاب چیست پاسخ داده ایم اما دوباره آن را مرور میکنیم.
فلزیاب وسیله‌ ای است که معمولاً از آن برای پیدا کردن اشیای قدیمی استفاده می شود. طرز کار این دستگاه کاملاً براساس قوانین فیزیک بوده و در ایران شرکت‌ های زیادی اقدام به واردات و توزیع این محصول می کنند. فلزیاب ها توانایی تشخیص فلزات مغناطیسی را دارا می باشد ولی قادر به تشخیص نوع فلز نمی باشند، در صورتی که گنج یاب توانایی تشخیص دادن فلزات با ارزش از فلزات بی ارزش را دارا می باشد.
از این رو طلایاب همان گنج یاب به حساب می آید که تونایی تشخیص فلزات با ارزش (طلا) از فلزات بی ارزش به مانند (آهن آلمنیوم و …) را دارا می باشد. همواره باید توجه داشت که بیشتر تولید کنندگان بیان میکنند که دستگاه های آنها گنج یاب می باشد در صورتی که در بهترین حالت ممکن این دستگاه ها توانایی تشخیص اشیائ فلزی مغناطیسی را دارند.
بعد از اینکه به سوال گنج یاب چیست پاسخ دادیم ،حال نوبت آن فرا رسیده که کمی با نوع کارکرد این سیستم ها آشنا شویم.
براساس قوانین فیزیک دیسک‌ های دستگاه فلزیاب یک میدان مغناطیسی در اطراف خود ایجاد می‌کنند. هنگامی‌ که شی فلزی داخل این میدان‌ قرار بگیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه با توجه به سیستمی که از قبل طراحی‌ شده آژیر خطر یا اخطار می دهد تا شخص متوجه حضور شی‌ فلزی شود.

باید دانست گنج یاب چیست و اجزا تشکیل دهنده چگونه است

اما اجزای تشکیل دهنده ی فلزیاب یا گنج یاب:
۱٫تثبیت‌ کننده: این بخش از دستگاه در واقع کمک به قوام شکل دستگاه در حین حرکت می‌کند و در واقع نقش حمایتی یا همان اسکلتی را در دستگاه ایفا می کند.
۲٫جعبه کنترل: در واقع مغز متفکر دستگاه می باشد. تمامی کنترل‌ های دستگاه، پردازش اطلاعاتی که از سیگنال‌ ها می آید، دریافت پالس‌ها و حتی نمایشگر در این قسمت قرار می‌گیرد.
۳٫کویل: یک صفحه فلزی است که در پایین دستگاه در نزدیکی سطح زمین قرار دارد. اساس کار دستگاه فلزیاب با میدان مغناطیسی است که این صفحه در اطراف خود ایجاد می کند. بسته به نوع و کیفیت دستگاه اندازه این صفحه متغیر است و میدان‌ مغناطیسی با شدت های متفاوتی ایجاد می کند.
۴٫شفت: میله‌ ای است که کویل جستجو یا همان صفحه مغناطیسی را به جعبه کنترل یا همان مغز متفکر دستگاه وصل می‌کند.

اکنون اگر کسی از ما سوال کند گنج یاب چیست ؟
باید بدانیم سیستم هایی که معمولاً برای پیدا کردن اشیاء قدیمی و با ارزش استفاده می‌ شود را گنج یاب یا طلایاب می گویند. ولی طرز کار این دستگاه پیدا کردن فلز است از سویی این دستگاه می‌ تواند فلزات مختلف را از هم تشخیص دهد ولی تنها با تغییر فرکانس قابل تفسیر می باشد.
ما در اینجا با طرز کار دستگاه گنج یاب شما را آشنا می کنیم:
۱٫عمل جاروب کردن: جاروب کردن یا همان حرکت آهسته دستگاه در نزدیکی سطح زمین اصلی‌ ترین مرحله کار با این دستگاه می باشد. نکته اساسی در جاروب کردن حرکت آهسته و با حوصله است تا دستگاه فرصت آنالیز امواج و پالس‌ های دریافتی را داشته باشد.
۲٫تست اشیاء: قبل از شروع کار می توانید دستگاه گنج‌ یاب خود را تست کنید. با چال کردن النگو یا سکه های خود در زیر زمین این کار را انجام دهید و اگر بتوانید تفاوت فرکانس طلا با سایر فلزات را در دستگاه گنج یاب خود پیدا کنید در واقع شما یک دستگاه طلا یاب خواهید داشت.
۳٫روش جستجو: به کمک چهار سنگ یا چهار تکه چوب، زمینی را به طور فرضی محصور می‌ کنیم. آن قسمت از زمین را با دقت مورد بررسی قرار می دهیم. اگر جایی دستگاه اخطار داد اطلاعات دستگاه را یادداشت می‌ کنیم و بعد از اسکن کامل آن منطقه علامت زده شده اقدام به کندن آن جا خواهیم کرد.
۴٫حفاری: حفر کردن حفره یا چاله تمیز و با ابعاد مناسب درست در جایی که دستگاه اخطار داده است یک اصل مهم برای رسیدن به هدف می باشد.
۵٫امید آخرین چیزی است که می‌میرد: هرگز دلسرد نشوید شما شاید بارها شکست بخورید ولی با اولین پیروزی، طعم تلخ همه شکست‌ های گذشته را فراموش خواهید کرد. در واقع در این کار شکست‌ ها مقدمه‌ ای برای پیروزی هستند.
دستگاه فلزیاب یا همان گنج یاب مدل های مختلفی دارد که بالغ بر هفت نوع است. ما در اینجا سعی می‌کنیم به‌ صورت خلاصه شما را با آن‌ ها آشنا کنیم:
۱٫فلزیاب های تفریحی (VLF): این دستگاه‌ ها کوچک بوده بسیار سبک هستند و دیسک آن‌ ها حدود ۲۵ سانتی‌ متر می باشد .می توانند یک شی‌ء فلزی یک در یک متر را در عمق حدودی یک متری زمین پیدا کنند. قدرت تفکیک کمی دارند و برای اشیای فلزی که سطح زمین بسیار نزدیک هستند مناسب می باشند.
۲٫فلزیاب‌ های پیشرفته(PI): قدرت بیشتری دارند سنگین هستند چون از باتری‌ های سنگین استفاده می کنند. از ضعف‌ های این نوع نداشتن قدرت تفکیک بین آهن و سایر فلزات و نداشتن مانیتور می باشد.
۳٫فلزیاب‌ های صنعتی: در صنایع مختلف مثل فرش ،ماشین،چوب‌بری، صنایع بسته‌بندی و … از آن‌ ها استفاده می شود.
۴٫فلزیاب‌ های (TR): این دستگاه‌ ها نیز قدرت تفکیک ندارند و معمولاً برای پیدا کردن فلز های بزرگ مثل لوله‌ های آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر معایب دستگاه تی آر سخت بودن کار با دستگاه، گم کردن هدف و ضعف در تعیین محل دقیق فلز می باشد که به همین خاطر خرید عمومی زیادی ندارند
۵٫فلزیاب‌ های فرکانسی یا طلایاب ها: این نوع از دستگاه‌ ها از نوع فرکانس القایی یا جذبی با تنظیمات تفکیکی و تشخیصی و سطح و حجم ترشهولد یا تارگت ایکس می باشند.
به همین خاطر قدرت تفکیک فوق‌ العاده‌ای دارند و به‌ راحتی می‌توانند طلا را از سایر فلزات در زمین‌ های ناهموار و با شرایط نامساعد جوی نیز تشخیص دهند. از دیگر دستگاه‌ های پیشرفته نیز می‌‌توان به فلزیاب‌ های مغناطیسی و حرارتی رادار زمین اشاره کرد که آن‌ها هم قدرت تفکیک بالایی دارند.
فرق بین سیستم‌ فلزیاب و ‌گنج یاب چیست ؟
فلز دارای یه نوع فرکانس میباشد که دستگاه فلزیاب با تولید فرکانس شبیه فلز و با برخورد فرکانس فلز با فرکانس فلزیاب برگشت خورده و به خود دستگاه فلزیاب منتقل میشود که دستگاه فلزیاب قادر به شناسایی فلز میشود.
موضوع مهم این است زمانی که فلز یا طلا بیش از یک مدت طولانی زیر خاک ماندن فرکانسش خفه شده و تبدیل به گاز میشود که گاز کربن نمونه گازی هست که از طلا تولید میشود زمانی که فرکانس فلز خفه شود دستگاه قادر به شناسایی فلز نمیباشد و شما نیاز به یک دستگاهی دارید که از طریق گاز کربن بتواند شناسایی را انجام دهد که به این دستگاه گنج یاب میگویند.
پس در هنگام خرید توجه داشته باشید که فلزیاب نمیتواند اجسام مدفون شده را از زیر خاک شناسایی کند .
یکی از مواردی که افراد زیادی پیگیر آن هستند خرید دستگاه های ماهواره ای است.
باید بگوییم تا به حال دستگاه ماهوار ای ساخته نشده که بتواند فلز زیر خاک را تشخیص دهد .
تمامی این ها افرادی هستند که برای کلاهبرداری این حرف ها را پخش کرده اند و معمولا هم به بهانه پول شارژ از دبی یا امریکا مبالغی حدود ۲ تا ۵۰ میلیون تومان از مشتری گرفته و با یک GPS معمولی که ۵۰۰ هزار تومان قیمت آن است ، موقعیت نقطه را مشخص میکنند. بعد از بالا یک عکس هوایی گرفته و به منطقه رفته و تحقیق می کنند.
و مثلا از وجود یک چاه و قنات مطمئن میشوند بعد عکس هوایی مناطقی را زرد رنگ می کنند و قنات را هم در تصویر مشخص می کنند و عکس را به شما تحویل میدهند و میگویند که اینجا یک قنات هست و در محدوده ۱۰۰ متری هم طلا وجود دارد. و هاله زرد رنگ هم همان طلاست و شما هم با رفتن به زمین و دیدن قنات احتمال وجود طلا را می دهید.
پس مطمئن باشید که دستگاه فلزیاب ماهواره ای وجود خارجی ندارد و تمامی این اشخاص شیاد و کلاهبردار هستند و بخاطر چندر غاز پول دست به هر کاری کاری می زنند.
بعد از اینگه فهمیدیم گنج یاب چیست و چه کاربردی دارد ، مهم ترین مسئله تست دستگاه است .
بهترین حالت تست دستگاه فلزیاب یا گنج یاب در زیر زمین به صورت ال هست که سطح رویی خاک دست نخورده باشد و ابتدا قبل از این که فلزی در چاله قرار دهید تست گرفته تا از نبود فلز در ان نقطه اطمینان داشته باشید و بعد فلز مورد نظرتان را در چاله قرار داده و تست را مجددا تکرار کنید و حتی در حین بوق زدن دستگاه فلزیاب می توانید فلز را از چاله خارج کنید تا بوق قطع شود و برعکس …. و این مراحل را حداقل یک بار خودتان انجام دهید که فروشنده دخالتی در مراحل تست شما نداشته باشد.
حساسیت دستگاه فلزیاب را به فلز طلا تست کنید و با بقیه فلزات مقایسه کنید.
حساسیت دستگاه فلزیاب را به ذرات و املاح معدنی و خود زمین تست کنید تا بعد ها حین کار دچار مشکل نشوید.
به نظر من مهم ترین چیز در یک دستگاه فلزیاب یا گنج یاب نقطه زن ، خطای کاری و نداشتن بوق های دروغین هست که این مشکل تقریبا تا حدود ۵۰% قابل جبران و ارتقاء توسط خود دستگاه فلزیاب هست ولی ۵۰% دیگر به روش کار و اپراتوری با دستگاه فلزیاب بر می گردد .

ما در اینجا به معرفی انواع سیستم فلزیاب از شرکت معتبر و بزرگ تولید کننده می پردازیم .

فلزیاب خارجی ارزان و حرفه ای و اسکنر های تصویری شرکت سان استون آمریکا :

خدمات پس از فروش:

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید .

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

خدمات پس از فروش شرکت دنیای فلزیاب از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری

به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند. 

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید فلزیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

 

 

محتوا پیشنهادی

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب AQUAPULSE AQ1B ساخت انگلستان

فلزیاب آکواپالس ساخت انگلستان فلزیاب Aquapulse AQ1B ساخت شرکت آکوا اسکن انگلستان است، که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =

Call Now Button