آثار و نشانه شیر در دفینه یابی

آثار و نشانه شیر در دفینه یابی

آثار و نشانه شیر در دفینه یابی

 توضیح اثار و نشانه شیر در دفینه یابی

شیر در دفینه یابی علامت شیر جزئی از نمادگرایی قرون وسطی بوده و شیر به عنوان نمادی از حضرت عیسی (ع) در دورانهای مختلف تاریخ دیده می شود ، حضرت عیسی (ع) در اغلب هنرهای اصیل نقاشی و مجسمه سازی، شیر را با اندیشه انسانی به تصویر کشیده است ، حضرت عیسی (ع) به دلیل در مقام پسر خدا بودن، ایده ای را برای توصیف مفاهیم شجاعت، قدرت و پادشاهی به تصویر کشیده است ، جدای از مفاهیم قرون وسطی، شیر حیوانی درنده، وحشی و بسیار خطرناک است ، خلق و خوی آن را در نظر گرفته و به این توضیحات توجه نمایید ، در گذشته نماد شیر به چندین صورت به کار گرفته شده است ، تندیس شیر روی اجناس عتیقه و در نشانه گذاریهای روی سنگ و صخره بیشتر به این صورت است ، که روی دو دست نشسته و مقابل خود را تماشا می کند یا بعضی مواقع به اطراف می نگرد ، در نشانه ها و آثار با نماد شیر، همیشه مسیر نگاه آن را دنبال کنید.

مفهوم اثارو نشانه شیر در دفینه یابی و در ورودی کاخ ها

همچنین مجسمه شیر در ورودی و یا خروجی برخی اماکن دوران باستان مانند کاخها و… به چشم می خورد ، اگر چنین علامتی را دیدید می توان گفت که شما در ورودی کاخ هستید ، عموماً در ورودی دو عدد از شیرها رو به روی یکدیگر هستند ، بعد از پیدا کردن اولین مجسمه شیر، برای کسب نتیجه به دنبال شیر دوم باشید ، اما در مورد شیر سنگی نظریه های متفاوتی بسته به منطقه و دوران به کارگیری آن وجود دارد ، مجسمه شیر سنگی بدون شک برای مقبره سلطنتی به کار رفته است ، در صورتی که مجسمه هایی دوتایی در رو به روی تپه بوده و همچنین مجسمه های تک عددی نشانگر وجود مقبره در زیر یا روی تخته سنگ های بزرگ است ، دفینه از ۳۰ متر دورتر نیست و جنس آن بسیار با ارزش است ، ردیابی و شناخت مجسمه شیر سنگی موجود و یا مدفون در ورودی یا خروجی خرابه کاخهای باستانی و بعضی از اماکن شبیه به آنها از مهم ترین کارهاست ، کشف یکی از مجسمه ها به معنای یافتن راه ورودی به قصر است. در مسیر یافتن شیر، مجسمه سنگی شیر تنها نبوده بلکه یک مجسمه شیر سنگی دیگر در همان مکان در سمت چپ یا سمت راست وجود دارد.

مفهوم  اثار و نماد شیر در دفینه یابی به سه دسته تقسیم میشود

اما در دیدگاهی دیگر نشانه سنگی شیر را به ۳ دسته تقسیم کرده اند و تفسیری جداگانه برای هر کدام بیان نموده اند ۱- مجسمه ساروجی شیر: بیشتر نماد قلعه، گذرگاه به سمت قلعه و یا نماد عوارضی و باجگیر است ۲- مجسمه سنگی تراش خورده شیر: بیشتر نماد قلعه نظامی، تپه ای بزرگ یا کوهی با غار در بسته در رو به رو و نزدیکی آن است مکانی پربار همراه با تله های فیزیکی خطرناک. ۳- مجسمه تراش خورده شیر روی سنگ به شکل صورتک شیر: نشان تپه، کوهی با غار در بسته یا تماشا کردن به شکار خود که در حالت آخر دفینه با استفاده از علائم شکار به دست می آید. دارای تله فیزیکی خطرناک اما فارغ از این مطالب، نشانه شیر در غار، آرامگاه و بر روی سنگ ها به عنوان نشانه گذاری استفاده شده است این نماد قطعاً نشانگر وجود دفینه است دفینه دارای علامت شیر مبین وجود گنجینه افراد والامقام است اگر علامت شیر در رو به روی غار باشد باید در جستجوی اتاق پلمپ شده باشید اگر غار در بازی وجود نداشته باشد حتماً دهانه آن با سنگ به صورت طبیعی پلمپ شده است.در کشورمان گاهی علامت شیر را می توانید در کنار ساحل بیابید. این علامات، نشانگر رهبریت دزدان دریایی می باشد ، بارها راه ورودی این دفاین در زیر آب دیده شده است. در مجموع کار با این علامت بسیار سخت می باشد اما دارای دفینه ارزشمندی است. بهتر است برای نتیجه دلخواه و مطلوب خود از یک دستگاه مکمل و کاربردی استفاده کنید.

شرکت دنیای فلزیاب

هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،

اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید.

و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید.

۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان،

۲ در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است،

نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،

هر اثری درونش گنج وجود ندارد ، مواظب میراث ملی مان باشیم ،

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید فلزیاب ها با کارشناسان شرکت دنیای فلزیاب در تماس باشید

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید گنجیاب با ما تماس بگیرید

۰۹۳۵۵۷۰۹۲۹۲

۰۹۱۹۹۸۸۵۴۰۰

محتوا پیشنهادی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

۱۰ قانون طلایی در گنج یابی

قانون طلایی در گنج یابی و دفینه یابی چیست؟   ۱۰ قانون طلایی در گنج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 5 =

Call Now Button